Zero

Zero

fredag 19 augusti 2011

Träning för Hanne Söndergaard




17 augusti och träning: Susanna Göransson ställde som alltid upp som hästskötare =) Hanne är hård, ganska sträng och ärlig. Hennes sätt att framföra kritik, såväl negativ som positiv, är stärkande för självförtroendet. Jag fick rida fram och var nästan helt slut redan efter detta. Snacka om att sommaren har förslappat oss! Sedan fick jag hoppa två hinder längs långsidan med avstånd på 21 meter och 5 galoppsprång. Målet var att få så jämna språng som möjligt. Ibland fick jag fyra, någon gång sex språng, men till slut fick jag in fem fina jämna språng =) Nästa övning var en böjd linje på 28 meter, 7 språng. Här fick jag nästan 8 språng hela tiden men det var okej eftersom dem var jämna. Sista övningen var två studshinder med ett galoppsprång till ett rättuppstående samt ett galoppsprång till en oxer. Zero fixade serien men hur väl det gick var helt beroende av galoppen jag hade innan hindren. På slutet satte vi ihop allt till en liten bana. Efterår var Zero trött, nästan sömning. Vi lastade och åkte hem. Läxa: Galoppera mer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar