Zero

Zero

söndag 7 augusti 2011

Lussemys



Har precis beställt fårskinnstofflor till Lusse. Han kommer bli såå söt! I september flyttar jag och Lusse till ett hus utanför stan. På landet är det mysa-gosa som gäller och därför behöver han tofflor. Min kille är bäst och skall behandlas därefter.


Igår var jag och Lusse ute på havet. Efter båtturen satte jag Lusse i kopplet på bryggan. Sen ramlade eller hoppade han i vattnet. Han blev hängande nån sekund innan han tappade halsbandet och föll i vattnet. Bryggan var 1,5 meter hög så det fanns ingen chans för mig att lyfta upp honom. Lusse hade flytväst och simmade tålmodigt (med instruktioner från mig) närmsta vägen mot land. Där kunde Lusse ta sig upp ur vattnet =) Jag har en väldigt vattenkär hund som älskar att bada vare sig tillåtelse eller ej... Denna gången gick det bra. Heja Luci das swimmer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar